RSS

Mendidik murid-murid berkeperluan khas

 Dalam mendidik murid-murid khas ini, guru perlu banyak bersabar kerana murid ini perlu diberi arahan secara berulang-ulang. Murid sukar memahami apa yang disampaikan oleh guru dan kadang kala mereka sukar mengingati sesuatu perkara. Murid yang terlalu lemah memang memerlukan bantuan guru sepenuhnya.

·         Murid-murid Pendidikan khas juga terlibat dalam kokurikulum seperti pengakap, kelab kendiri dan sukan dan permainan. Dengan adanya aktiviti kokurikulum, murid diajar cara pengurusan kehidupan seperti belajar memasak dengan cara dan teknik yang betul disamping menitik beratkan keselamatan semasa di dapur.


·         Selain daripada matapelajaran teras, murid khas juga diajar kemahiran manipulatif. Ini dapat meningkatkan kemahiran motor kasar dan motor halus murid.

·         Selain berlakunya proses p&p, murid-murid khas ini diberi pendedahan kepada pertandingan bagi setiap Panitia. Secara tidak langsung ini dapat menilai tahap prestasi murid.




·     Murid-murid terlibat dengan aktiviti perkhemahan. Ini dapat mendidik murid ada sikap bekerjasama antara satu sama lain, tolong-menolong,hormat-menghormati dan berdikari.



·         Murid-murid khas juga menduduki peperiksaan 2 kali setahun. Ini dapat mengukur tahap kefahaman dan menilai prestasi murid.

1 comments:

Blogger said...

If you're trying to lose fat then you have to start following this brand new tailor-made keto plan.

To create this keto diet, licensed nutritionists, fitness couches, and chefs united to develop keto meal plans that are effective, suitable, cost-efficient, and satisfying.

Since their first launch in January 2019, 1000's of clients have already transformed their figure and well-being with the benefits a proper keto plan can give.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones given by the keto plan.

Post a Comment